Как да изградиш своя бранд в три стъпки
Твоят бранд е твоята визитна картичка.
Без значение дали искаш да направиш бизнеса си по-печеливш, или искаш да развиеш своя личен бранд, в тази статия ще научиш как да го изградиш успешно в три прости стъпки.
Стъпка #1 Направи си стратегия
Един силен, добре дефиниран бранд ще улесни растежа на бизнеса ти.
Но какво прави бранда запомнящ се?
Обикновено това, което прави един бранд велик, не е просто едно невероятно нещо, а е комбинация от няколко.
Това е моментът, при който повечето хора грешат.
Брандинг стратегията трябва да бъде съобразена с целите на бизнеса (или причината защо изобщо съществува), целевите клиенти, продуктите и услугите, които предлага, както и уникалното предложение за продажба.
За да си го представиш на практика, помисли си за IKEA.
Макар че IKEA определено не eмалък стартъп, тази компания отлично илюстрира представата за силен бранд.
Защо? Защото те са известни с ниските си цени, гигантските магазини, обслужването на клиенти (кюфтенцата, сещаш ли се?) и иновативните продукти.
С други думи IKEAе много повече от синьо-жълто лого.
Стъпка # 2 Изгради идентичност на бранда
Забавната част е работата по развиването на идентичността на твоя бранд. Ще имаш нужда от:
Лого –символ, представляващ твоят бизнес;
Слоган –кратко и сладко мото;
Визуална естетика– консистентна цветова палитра, шрифтове и стил на дизайна;
Глас– тон, речник и стил на изразяване на твоя бранд;
Имаме ли ги?
Започни да изграждаш останалите важни елементи на твоята марка, като например уебсайта, визията в социалните медии, опаковките и всички други малки, но важни детайли.
Стъпка # 3 Приложение, проследяване и корекция
Брандът е нещо живо, което изисква грижа, а понякога и промяна. В процеса и дори след време може да искаш да го актуализираш или да направиш стратегия за пълна промяна, или така нареченото ребрандиране.
Твоите клиенти, новите технологии и трендове, както и непрекъснато развиващата се икономика ще ти подскажат какво следва да направиш по-нататък.
Вдъхнови се за една невероятна есен.