STAGEMASTERS с формула за световен успех
Mомчетата са гости в новата ни рубрика за успели хора Local Heroes
Stagemasters е бранд на около 13 години и е естественото продължение на най-голямата фирма за озвучаване у нас, датираща още от 80-те под името Sound Max. Така сумарно опитът на екипа в изграждането на звук, светлина и екрани за големи концерти е поне 30-годишен, като през последните 5 знанията и уменията им отварят врати за събития в почти всички големи европейски градове.
Отскоро са предпочитаната рентал компания за пълната продукция на Енрике Иглесиас и ние нямаше как да подминем успеха им с лека ръка…
(Говорим си с Андрей Андреев и Андрей Цанев – бел.ред.)
Какво се промени в организирането на концерти и масови мероприятия през годините?
Шоубизнесът в България е нещо съвсем ново и недоразвито, въпреки че през последните години започнаха да се случват редица международни концерти у нас, а и лека-полека и наши артисти започнаха да правят големи и качествени продукции. За огромно съжаление фестивалната култура тук е много слабо развита, а публиката някак си все още не е готова да се забавлява истински. Надявам се и това скоро да се промени.
Вие от колко години сте в играта?
Ние сме една от най-младите и в същото време от най-старите фирми. Stagemasters е продължение на най-голямата фирма за озвучаване, която датира още от 80-те години. Преди се е казвала Sound Max и е била собственост на бащата на сегашния собственик. Т.е. опитът е поне 30-годишен, а Stagemasters датира като име от около 12–13 години.
С какво сте по-добри от останалите?
Харесваме хубава музика. Както акустична, така и електронна. Голяма част от екипа сме музиканти и диджеи. Това ни дава възможност да влезем в контакт с артистите на по-различно ниво и да им помогнем, за да имат възможно най-добро представяне.
Кое е събитието, с което най-много се гордеете?
Горди сме с работата си по концертите на Енрике Иглесиас. За последните няколко години сме осъществили над 20 негови концерта из цяла Европа. Иначе сме работили с почти всички звезди от метъл и хардкор сцената. Имали сме жестоки рейвове, хип-хоп, джаз… Много силно ни подействаха два концерта, по случайност и двата в Универсиада и от един и същи промоутър: Roisin Murphy 2008 и Cinematic Orchestra 2011 (които свириха тогава с великия, вече покоен Austin Peralta). Горди сме и с работата си по концерта на Odd Crew в зала „Христо Ботев“ и този на Massive Attack, естествено.
Какво е предизвикателството да работиш с такива звезди?
Особено е. Някои са много дръпнати, други са съвсем обикновени хора. Но в крайна сметка всички са хора. Няма извънземни неща.
Велико беше, когато правихме подготовката за турнето на Massive Attack и се запознахме и си говорихме с 3D, Daddy G и Horace Andy като част от един екип, а не като звезди с фенове.
Коя е сцената, която строихте най-дълго?
Един от най-големите ни проекти е фестивалът Francofolies в Благоевград. Миналата година имаше както голяма сцена, така и огромни съпътстващи структури за VIP и т.н. Монтажът беше около седмица.
Броите ли си концертите?
Всъщност не, за съжаление. Но са над 1000 за последните 10 години.
Носят се слухове за наистина мощната ви саунд система, разкажете ми за нея…
От около година имаме изключително висок клас аудио система. В момента е най-качествената и най-голямата в България. Марката е Adamson, произвежда се в Канада и звучи много добре.
Развивате се и извън границите на България? Къде ви отведоха последните ви турнета?
Започнахме с концертите в чужбина преди 5 години. От тогава до сега сме направили над 100 концерта в почти всички европейски държави.
Имаме няколко партньори в Централна Европа, с които работим. Скоро заминаваме за концерти в Португалия и Дания. След това ни очакват фестивали в Чехия и Унгария, както и събития в Кипър, Албания и Малта. Наесен отиваме и към Великобритания. Отскоро сме и предпочитаната европейска рентал компания за пълната продукция на Енрике Иглесиас.
Запознай се с още един успял човек: Пепи от Sofia Live Club