Реклама – лайкове – удовлетвореност?

Self маркетинг: трупаме ли like-ове и самочувствие в социалните мрежи?

0 коментара Сподели:

Да, има такова "животно" като self маркетинг, макар и да не си се замислял по въпроса. Обикновено с маркетинг свързваме крещящите реклами и всевъзможни стратегии за привличане на вниманието на потребителите и убеждаването им, че трябва да си купят даден продукт. Маркетингът е основен сътрудник в продажбите, без който не може да съществува никой бизнес.

Компаниите продават стоки и услуги непрестанно, а днес това се случва все по-бързо и лесно благодарение на интернет.

Но ние – обикновените хора, също сме част от световния маркетинг и продаваме…. себе си.

Как? Вече всички присъстваме в интернет. Замисляш ли се се?Ако нямаш профил в социалните мрежи, все едно не съществуваш.

Тези платформи се превърнаха в основно средство за комуникация и рекламиране на всичко, което се сетиш, дори на себе си. Всеки има своя страница във facebook, в която публикува съдържание, без значение дали е любител на зимните спортове, изкусен готвач, поет или фризьор. Всеки рекламира себе си по всевъзможен начин, качвайки снимки на творенията си в instagram, и измисля нови стратегии, за да се хареса и най-вече за да получи нови последователи и харесвания. Всичко това е чудесно, но то ни превръща в ходеща реклама на самите себе си. Нима всеки има какво да предложи, така че действително да е от полза на човечеството? Или този self маркетинг цели просто да повдигне самочувствието ни и да ни накара да се чувстваме НЯКОЙ в този разнообразен свят на личности и липса на такива?

Днес дори децата израстват с идеята, че трябва да присъстват в интернет пространството на всяка цена, като се стремят всячески да се предложат или представят по най-добрия начин.

Мисълта им работи по съвсем различен начин, а именно да инкорпорират в профилите си маркетингови стратегии, с които да ги забележат.

Всеки застава под прожектора и започва да реди монолози, без значение дали някой го слуша и има ли смисъл от това, което казва. Но най-важното, забравяш кой си, робувайки на нечии очаквания.

Не се превръщай в компания, която потъва, щом губи пари (в случая лайкове и последователи). Ти не си стока, която трябва да бъде продадена.

Последователите ти не са клиенти, които непрекъснато трябва да бъдат задоволявани с нови интересни снимки. Да, социалните мрежи дават възможност на всеки творец да се изяви и да намери своя публика, но те не трябва да отнемат радостта от обикновения живот. Защото, когато гледаме на себе си като на продукт, който ежедневно трябва да се рекламира, ние забравяме просто да живеем и започваме да робуваме на социалните мрежи и последователите си. Мислим само как да се харесаме повече и да получим по-голямо внимание. Но това не носи нито пари, нито увереност в себе си и таланта ни. Какво ще стане, ако загубиш 50 последователи? Ще дойде краят на света? Ще си прережеш вените? Не, със загубата на последователи не губиш нищо. Те не са пари, не са и истински приятели, за които май забравяш, фокусирайки се в това да рекламираш себе си. Така че, спри да проучваш поведението на потребителите и да търсиш начин да им се харесаш. Харесай сам себе си и излез от този порочен кръг на реклама – лайкове – удовлетвореност/неудовлетвореност. Ти си човешко същество, което има нужда да живее за себе си, не за другите.

Научи нещо и за стартъпите.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *