КОГАТО В МЪЖКИЯ СВЯТ ПОБЕДИТЕЛЯТ Е ЖЕНА
Момичето от Южна Корея, което доказа, че и жените са добри в електронните игри
Короната на победата винаги е тежка и доста често направена от бодли, които те нараняват всяка секунда, за да ти напомнят да защитаваш достойно завоюваното. Никога няма да забравя думите на Бовоар, подредени прилежно в една нейна книга, които гласят:
„Жената се бие в суровия и жесток свят на мъжете“
Конкретната историята ни отвежда на пътешествие до Южна Корея, която е най-развитата страна в професионалните електронни спортове. Точно така. Корейският олимпийски комитет отдавна акредитира електронните спортове дори като олимпийски спорт от втори ранг наравно с шаха например.
Това в очите на младите корейски играчи е напълно излишно, защото са по-популярни и богати от победителите в традиционните спортове, а парите, които получават при победа, са по няколко милиона. Да не изпадаме в скучна статистика.
Геймингът е сфера, която изначално е определена, като мъжки свят, където овластяването на жени е болезнено приложим преход. Днес съществуват дори цели женски отбори, които участват в професионални турнири, но броят им е чувствително по-малък.
Допълнително с години се развихря сериозен отзвук относно образа на жените герои, които са създадени в самите игри. Критиката е, че се налага нереално красив вид, който не отговаря адекватно на изискванията за действие в игрите и няма никакво съответствие между жена боец и нейния външен вид.
Пледира се за повече разнообразие в телесните женски типове. Така се създава например важната за темата ни героиня Заря в играта Overwatch, която, признавам, изглежда секси, въпреки че е с прекомерно много мускули. Това, което притежава тя, е внушителен и реалистичен за целите външен вид с умения, които са предварително проектирани.
Впрочем женските персонажи са предпочитани и от мъже, и от жени, защото са по-красиви, разбира се. Един от геймърите, които играят със Заря, е по-специален и наскоро породи вълна от дискусии…
Нека ви представя Gegury, 17-годишна тийнейджърка от Южна Корея, която победи съперниците си в престижния турнир за купата на Nexus по толкова перфектен начин, че беше обвинена в измама.
Gegury има безразсъдно смел стил на игра, типичен за „ирационалните“ жени, нали? Едновременно с това нейният коефициент на победи е неприлично висок. 80% победи, което може да го направи не жена, не мъж, а свръхчовек. Същото важи и за нейното KDA от 6.31 – (kil/death/assist).
Акронимът е една от най-често ползваните статистики в игрите, показващ пряко колко пъти си убивал/умирал/асиситирал за убийства и реално колко си добър. За много добър се смята такъв от 2 до 3, а за професионален от 3.5 до 4.5.
Изпълнението на Gegury в ключов мач, когато тя постига осмо място за най-добър играч на Заря в света, е достатъчен довод и вдъхновение на противниковия отбор, който се изпълва с подозрения, че момичето мами.
Това ни насочва към темата за мозъчните стимуланти преди състезания, които влияят върху бързина на реакции, което при електронните спортове може да доведе до минимален, но жизненоважен процент за подобряване на цялостния резултат.
Друго ключово за професионалния гейминг е възрастта. С всяка следваща година скоростта на реакциите намалява без значение с какво поддържаш двигателната си система. Затова и 24 – 26-годишна възраст е пенсионна в тази сфера.
Това, което държи нивото, е натрупан опит, но игрите са безкомпромисни в това отношение, когато 1/20 от секундата промяна във времето ти за реакция може да означава 5 милиона по-малко. Да, сериозно. Един геймър ми го каза доста вдъхновен, а после проверих и е истина.
След тази вметка може да се върнем към историята на Gegury, която е подложена на официалноразследване от Blizzard Korea за естествените й способности по време на игра. Двама от играчите рискуват кариерата си, като заявяват, че ако тя може да играе толкова добре природно, то те се отказват от професионални участия.
Както може да се досетите, тези съмнения главно са породени, защото това е просто едно момиче и щом е с такъв пол, е неспособна да бъде толкова добра в сфера за мъже. Реакцията й е вдъхновение за жени и изобщо хора по света във всички сфери, без значение преобладаващо мъжки или женски.
Многобройни корейски национални телевизии излъчват 24/7 видеоигри и Gegury се появява на живо по една от тях с маска на лицето, за да не разкрива първоначално самоличността си. През цялото време има камера, която е фокусирана върху нея и екрана й, за да докаже, че нейните възможности са напълно реални и тя не мами по никакъв начин.
За почти час тя успява да разчисти няколко отбора онлайн заедно с подкрепата на съотборниците си и демонстрира своите природни качества. След изпълнението й започват да валят официални извинения, а обзаложилите се играчи удържат на обещанието си и напускат професионалната сцена.
Това, което тя споделя след случилото се, е, че постоянно й се налага да се сблъсква с фалшиви обвинения, в резултат на което е подложена на стрес, който влияе върху играта й.
Впрочем в края на сета Gegury е обляна в сълзи и убедена, че ако не е подлагана на подобна проверка, би играла по-свободно и адекватно. Едновременно с това е решена да практикува стрийминг публично излъчване на участията си в игри.
Когато в свят, определен като мъжки, победителят е Жена, сълзите са само отблясъкът на нейната чувствителност. Достойната защита на заслужената позиция пред всеки, който би посмял да се усъмни в силата, която притежаваш, е по-ценно от самата победа.
Винаги защитата на качествата е доказателство за наличието на такива.
You go, Gegury. Stay them haters!
ВИЖ НАЙ-ДОБРИТЕ ИГРИ НА ГЕЙМЪРИТЕ ОТ СТАРАТА ШКОЛА