МЕЖДУЗВЕЗДНИТЕ ИНТЕРИОРНИ НАМЕСИ НА ЦВЕТОМИР И МИЛА a.k.a. CACHE ATELIER

За „дизайнерските тавани“, малките вградени лунички и постсоциалтистическите дивани от еко кожа

0 коментара Сподели:

Cache Atelier са младо архитектурно бюро, създадено от Мила Иванова и Цветомир Павлов през 2010 г. За себе си казват, че винаги търсят неочакваното и забавното в своите проекти. Цветомир и Мила са възпитаници на УАСГ, специалност Архитектура, а Мила продължава архитектурното си образование в Техническия университет в Бърно. След своето дипломиране, Цветомир трупа опит в създаването на обществени сгради (екип Архинекс), Мила – на интериори (екип PS Architects). В първите години след създаването си, Cache Atelier насочва усилия към решения за градската среда през различни публични инициативи, самостоятелно и в рамките на международните  фестивали One Аrchitecture Week и One Design Week. През 2013 г. Cache Atelier стартират първия си проект за голяма IT компания. Следват други поръчки в тази сфера,  които продължават и до днес, изграждайки уникална експертиза на младото архитектурно бюро. За техния дизайн, чувствителен към потребностите на младите хора, допълващ артистичните и технологичните им нужди, научаваме от самите тях…

С какво се занимавате през по-голямата част от времето?
Занимаваме се с различни дейности – архитектура, градски инициативи, продуктов и интериорен дизайн. Напоследък проектите ни са насочени най-вече към създаване на офис пространства и демократизиране на работната среда.

Кой е любимият ви проект?
Всеки от проектите ни е любим по различен начин – във всеки едни от тях е имало предизвикателство. От всички може би се гордеем най-много с интериора на офис пространството на SiteGround в Мадрид, защото имахме възможност да си взаймодействаме със среда, която рядко можем да срещнем тук. Пък и се пръскахме от гордост, че двамa българи правят офиса на българска компания в центъра на испанската столица.

Кои са най-смелите ви интериорни намеси?
Към всеки проект подхождаме смело, без да си поставяме ограничения – вярваме, че нестандартния и неочакван подход ражда любопитни резултати. Може би най-смело подходихме към офис пространствата на SiteGround в Стара Загора и Paysafe в София. В Стара Загора видимите инсталации и бетон бяха функционално решение – до последно всички подизпълнители ни питаха – „Ама това така ли остава?“. Заради пода пък ни питаха дали сме били пияни докато сме го мислили. При Paysafe пък успяхме да създадем пространство, което е нетипично за компания, занимаваща се плащания и финансии. Създадохме малък свят с 16 зали за срещи, посветени на различни държави. Супер забавно е да чуеш как хората си уговарят среща в Исландия, Япония или Австралия.

Имате ли достатъчно работа, за да можете да поддържате високото ниво, на което сте?
Ние сме малко студио, което ни позволява да хвърляме всички сили в проектите си. Следим процеса на изпълнение постоянно и обръщаме внимание на всеки детайл – в този ред на мисли сме доста ангажирани във всеки един проект и вярваме, че клиентите ни оценяват това. А и напоследък има все повече има хора, които са готови да инвестират в добър краен продукт или пространство.

Кои са вашите три „must do“ и трите ви „never do“ в интериора?
Must do:
– Точен баланс между функция и визия. Това всъщност е добрият дизайн – изглежда супер, но и работи безпогрешно.
– Винаги търсим нестандартния дори леко налудничав подход. Всички сме подложени на стрес постоянно – за това вярваме, че средата, която обитваме и в която работим трябва да ни кара да се чувстваме спокойни и да предизвиква усмивка.
– Изпипване на всеки детайл и контрол на изпълнението. За да се превърне един проект в реалност отделяме много усилия. Проследяваме всичко , за да сме сигурни, че клиента ще е щастлив на финала

Never do:
 – Не си позволяваме да предлагаме нещо, което не ни харесва. Сляпото удовлетворяване на желанията на клиента е грешен подход, но и тоталното пренебрегване на мнението му също. Това е и смисъла на работата ни – да се обясни и помогне да се вземат най-правилните решения. Когато се обръщаме към някой за усулуга за нас избираме правилните хора и им се
доверяваме напълно. Всяка жаба да си знае гьола. За щастие до сега с клиентите ни имаме сходни разбирания за нещата.
– Никога не правим компромис с качеството и не пестим усилия. Отново се връщаме към реализацията на проектите – но тя е изключително ключов момент. Често сме имали търкания с подизпълнители – оглеждаме всичко с лупа и държим всичко да е изпипано. Вероятно непрофесионално око не вижда дребните проблеми – за нас обаче в работата ни няма „дребни“
проблеми.
– Никога не се скатаваме. Заставаме зад всяко наше решение и сме готови да признаем грешките си и отговорно да ги поправим. Ненавиждаме шикалкавенето и тарикатлъка на дребно
– Мразим „дизайнерски тавани“, малки вградени лунички и постсоциалтистически дивани от еко кожа.

От кои специалисти във вашата сфера черпите познания и опит?
Страшно много ни допада японската сцена. Те са факири във владеенето на пространството. Способността да моделираш средата с минимум материални средства и да използваш светлина, гледки, усещания е впечатляваща.

Кои са най-големите предизвикателства в работата ви?
На първо място да усетиш какъв е човекът, който идва при теб за услуга.
Средата, която обитаваме трябва да отразява характера на хората в нея, за да се чувстват добре. Изяснявайки желанията му, изслушвайки идеите му и намирайки точните и адекватни реакции на тях създават доброто пространство. На второ място предизвикателството идеите да станат реалност. У нас всеки е по-голям разбирач от теб и знае поне три начина, по-които нещата могат да станат по-добре.

Как бихте описали своя стил на работа?
Подхождаме към всеки проект индивидуално – няма готова формула, която да се приложи навсякъде. Вярваме, че намирането на уникланото във всеки клиент и развитието му в концепция е правилният начин. Общуваме постоянно с клиентите си и опитваме да ги провокираме и усетим желанията им. Поне докато правим проекта. Процесът на изпълнение е изпълнен с много
перипетии – гледаме да не ги занимаваме с тях и да поемем бумащината ние – все пак в повечето случаи хората си имат редица други неща на главата.

Какви са водещите тенденции в интериорния дизайн на световно ниво и в България – припокриват ли се?
Ако говорим за офис пространствата, с които в момента се занимаваме най-много световната тенденция е към предлагане на разнообразна и интересна работна среда, следваща всички ергономични изисквания. В България нещата тръгват в тази посока. Бурното развитие на ИТ сектора е страхотно дори за интериорния дизайн. Mениджърите на компаниите са млади, пътували са много и са наясно как се случват нещата навън. Чудесно е , че има компании, които са готови да инвестират и го правят – вече има пространства, които по нищо не отстъпват на световните примери.

Когато се прави оглед за първи път кои са ключовите неща, които трябва да посочим на интериорните консултанти?
Средата – независимо дали говорим за жилище или обществено пространство е функция на хората, които я обитават. За да се чувстваш добре в нея , тя трябва да обслужва твоите нужди. Ние винаги опитваме да разберем и опознаем клиентите си – колкото повече информация имаме в началото – толкова по-добре. Дори и от най-малките неща може да се роди добра концепция, а от там страхотен краен резултат.

Когато става дума за дизайн на жилище какви видове цветове препоръчвате като комбинация и какви на обществено място?
В интериора теореми и аксиоми няма. Всичко зависи от самото пространство и от хората в него. В една среда могат да се постигнат много внушения и усещания – важно е какво иска и си представя, човека отсреща. От там нататък останалото е наша работа.

ВКЛЮЧИ СТАРОТО ОБЗАВЕЖДАНЕ ОТ OFF НА ONN

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *