НАЙ-ДОБРОТО ОТ НАЙ-ДОБРОТО Е3! ЗА ВСИЧКИ ВРЕМЕНА?
Където дори стена от текст просто не стига...
Изминалото Е3 2015 беше сбъдната мечта за всеки играч, който не робува на платформи. Количеството качествен софтуер буквално ни заливаше от всяка конференция преди началото на изложението, а след това посетителите имаха възможност и да тестват и значителна част от представените софтуерни и хардуерни продукти.
И още, настоящият текст няма да бъде очерк на Е3 2015, защото като човек, който практически не помни кога за последно е пропуснал най-голямото софтуерно шоу в световен мащаб, бих изписал стена от текст, която спокойно може да си го мери с тази на популярната ѝ китайска посестрима. Стена от текст, изпълнена предимно със суперлативи. Ужасно много суперлативи. Също и болни размисли за вероятно най-психопатските петдесет минути в рамките на една конференция (тази на Sony). Петдесет минути, в които мечтите се сбъдваха – такива, на които вероятно няма да станем свидетели следващите двадесет години.
В този ред на мисли VR-ът е страхотна технология, за която е по-добре да не се пише, а да се тества от първа ръка – големите играчи за момента са Sony, Oculus (Facebook) и Valve/HTC.
Няма как да пропусна възможността да споделя, че независимите продукти вече са неизменна част от голямата сцена на Е3.
И че с много малко изключения наистина интересните продукти на Е3 2015 дойдоха именно от (не само бизнес) независими студиа. Защото за всяко Call of Duty на Е3 2015 получихме No Man's Sky и Firewatch, за всеки безкрайно скучен футидж на Gears of War получихме отвинтващи кадри на Cuphead, Ashen или Tacoma.
Искам дебело да подчертая, че последният абзац не е атака срещу AAA продуктите (ченето ми не можа да се отлепи от пода след презентациите на не едно и две ААА заглавия), а по-скоро заслужено споменаване на феноменалния прогрес, който отбелязва независимата сцена.
В този ред на мисли ще пропуснем и съвсем целенасочено значително количество ААА продукти с милиони фенове (а може би просто купувачи?), които не успяха истински да впечатлят в рамките на изложението. Разбира се, оценяването на това, кой как се е представил, е адски субективен процес, а в коректния случай от определени анонси и презентации просто останах разочарован – Doom 4, Halo 5 и др.
Предвид количеството заглавия, представени в рамките на изложението, със сигурност ще пропусна и една камара от тях, които бих желал да представя под една или друга форма (Anno 2025, For Honor, Just Couse 3 и мн. др.).
Преди да се впусна в описването на конкретни заглавия обаче, ще спомена с две-три думи най-големите анонси на игри, представени единствено под формата на GC трейлър или кадри, които по никакъв начин няма да отговарят на финалния продукт.
В случая заслужава да се споменат имената на Final Fantasy VII Remake (временен ексклузив за PS4), Recore (Xbox One), Mass Effect: Andromeda (PS4, Xbox One, PC), NieR 2 (PS4), Shenmue 3 (PS4, PC), Dishonored 2 (PS4, Xbox One и PC), Dark Souls 3 (PS4, Xbox One и PC). Всички изброени игри предизвикаха спонтанни изблици на еуфория сред милиони, а за анонсите на Shenmue 3 и Final Fantasy VII Remake ще се говори с години.
Та:
The Last Guardian – genDesign & Japan Studio (PlayStation 4 – 2016)
Sony откри своята пресконференция с презентация на заглавие, превърнало се в енигма заради иглените уши, през които премина неговата разработка. Изписването на името Фумито Уеда буквално взриви залата, а останалото беше просто съвършен (модерен) начин да видиш отново на подобна сцена простичка концепция, съставена от два персонажа и изключително обаятелен свят.
Cuphead – Studio MDHR (Xbox One, PC – 2016)
Може би персоналният ми фаворит в рамките на изложението. Как, по дяволите, някой може да нарече това видеоигра (виж видеото)? Как?
Firewatch – Campo Santo (PS4, PC – края на 2015)
В рамките на Е3 научихме, че играта на Campo Santo ще се появи и във вариант за PS4. Вече знаехме, че сценарист на играта е Сийн Ванаман, което почти автоматично означава, че ни очаква едно особено драматично приключение. Сийн е водещият сценарист на спечелилата над 80 награди за игра на годината The Walking Dead. В играта поемаш ролята на Хенри – мъж, приел да работи като сигнализатор за възникнали пожари в мирната иначе пустош на Уоминг.
Fallout 4 – Bethesda Game Studios (PS4, Xbox One, PC – 10 ноември 2015)
Моментът, в който Тод Хауърд излезе на сцената, за да представи Fallout 4, беше и този, в който вероятно целият свят (хубаво, де – почти) беше направил предварителна поръчка на един от реалните GOTY кандидати за годината. Честно, чувствам се леко замаян от поставената ми задача да опиша вкратце продукт, който може и да е по-голям от хляба (над 200 часа). Така, де – War. War never changes…
Uncharted 4: A Thief's End – Naughty Dog (PS4 – 2016)
След реалната геймплейна демонстрация на Е3 (стартирала със зверска техническа издънка), вече можем да наричаме Naughty Gods (както още е известно студиото) Super Ultra Naughty Gods Arcade Remix Hyper Edition EX Plus Alpha. Безапелационно най-отвяващата техническа демонстрация в рамките на изложението. Честно, не сме предполагали, че PS4-ките ни са способни на подобни визуални чудеса. По-важното в случая обаче е, че божествената визия не е за сметка на геймплея, който е претърпял сериозни промени спрямо предходната трилогия за PS3.
Deus Ex: Mankind Divided – Eidos Montreal (PS4, Xbox One, PC – 2016)
Въпреки че не беше представен по време на конференциите на Microsoft или Sony, 25-те минути геймплей, на които станахме свидетели по време на изложението, ни успокоиха, че можем спокойно да очакваме началото на 2016 година, съответно и да инвестираме в Deus Ex: Mankind Divided от ден първи…
Horizon: Zero Dawn – Guerilla Games (PS4 – 2016)
Open world RPG от Guerilla Games преди Е3 2015 година звучеше като нещо, което по-скоро би намирисвало. След впечатляващата демонстрация по време на преса на Sony, Horizon: Zero Dawn се превърна за мнозина в заглавие номер едно за 2016 година.
Rise Of The Tomb Raider – Crystal Dynamics, Nixxes Software BV (Xbox One, Xbox 360 – 10 ноември 2015)
От показаното на Е3 можем да стигнем до заключението, че Rise Of The Tomb Raider е еволюционно продължение на рийбута от 2013 година. Последното обаче по никакъв начин не е минус, предвид факта, че споменатият рийбут беше прекрасен продукт, който всеки почитател на екшън адвенчрърите трябва да си причини. Версия за популярните у нас платформи като PS4 и PC вероятно ще дебютира след средата на 2016 (надяваме се и по-рано).
Unravel – Coldwood Interactive (PS4, Xbox One, PC – TBA)
Може би най-приятната изненада в рамките на конференцията на Electronic Arts (анонсът на новия Mass Effect беше всичко друго, но не и изненадващ). Коте от прежда, изключителна визуална изработка и платформинг, подобен на този от LittleBigPlanet.
Star Wars Battlefront – DICE (PS4, Xbox One, PC – 20 ноември 2015)
2015 определено е годината на „Междузвездни войни“ и продукти като Star Wars Battlefront са в подкрепа на подобно твърдение. След Е3 презентациите на шведския проект едва ли е останал Star Wars фен, който е разочарован от видяното. Не на последно място, чрез Battlefront може би ще получим и първия сериозен кандидат от години за FPS трона на Call of Duty. Дано!
Super Mario Maker – Nintendo (Wii U – 11 септември 2015)
LittleBigPlanet под формата на Mario. Какво повече?
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – Kojima Productions (PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, PC – 1 септември 2015)
Лебедовата песен на Хидео Коджима за периода му Konami и Metal Gear Solid. На Е3 именитият японец ни предложи и негов финален трейлър кът, който вероятно е насълзил мнозина хардкор фенове на поредицата. Шест минути класически Коджима!
No Man's Sky – Hello Games (PS4, PC – 2015)
След презентацията на No Man's Sky показаното от новото Call of Duty изглеждаше като морално остарял продукт. За протокола, No Man's Sky се разработва от екип, чието ядро е съставено от 10 души. Към днешна дата No Man's Sky е като Жана д'Арк на независимите развлекателни софтуерни продукти. И излиза в рамките на календарната 2015 година.
Street Fighter V – Capcom (PS4, PC – 2016)
Новата част на най-популярната бойна серия в световен мащаб. И значително подобрена графична част спрямо показаните преди Е3 кадри.
Mirror's Edge: Catalyst – DICE (PS4, Xbox One, PC – 2016)
Оригиналното харкод паркур приключението на Фейт намери своята ниша от фенове, а сега новият вариант на играта (Catalyst няма да бъде реално продължение на оригинала) ни обещава феноменална визия, значително по-голяма свобода на действие и (слава богу) много по-малко патаклами!
Dreams – Media Molecule (PS4 – 2016)
Dreams притежава всички качества да се превърне в софтуер от ново поколение, който ще промени начина ни на комуникация във виртуална среда. По-горе бях споменал колко трудно е да представиш в две изречения продукт от калибъра на Fallout 4. Истината е, че да представиш Dreams в същото количество текст е значително по-трудоемко (невъзможно дори) начинание. Най-общо казано, играчите ще обикалят фантазиите на други техни другари – ще участват в тях, ще ги променят… ъъъ, гледането на видеото е значително по-добрият вариант да придобиете що-годе бегла представа за какво става въпрос.
Abzû – GIANT SQUID (PS4, PC – 2016)
Journey под вода!
Чети още за игри и хвърли един поглед на друго място, където се подвизава Ивайло Коралски.