ВИРДЖИНИЯ МОМЧИЛОВА ОТ TELUS ЗА БЪДЕЩЕТО ТИ ТУК И СЕГА
Да успееш в България не е утопия
Иван Коловос
Много обичаме да мрънкаме, че в България не ни предлагат нищо, когато сме млади, образовани, знаем езици и искаме да се развиваме. Истината обаче е, че вече и тук има компании, които ги е грижа да те задържат, да ти помогнат да се изкачиш нагоре и най-важното – да ти дадат такъв досег със света, че натрупаният опит да ти стигне за години напред. Усмихнатата Вирджиния Момчилова от TELUS ще ти обясни какво точно имаме предвид, а ти не забравяй, че най-ценното са възможностите. Възползвай се!
Здравей, Вирджиния! Кажи ни кого откриваме зад тази чаровна усмивка?
Здравейте, казвам се Вирджиния Момчилова и съм в TELUS International Europe вече близо седем години. Стартирах, като акаунт мениджър на проекти, след това добавих отговорности в сферата на security сертификациите, а от около половин година отговарям за подбора на кандидати (recruitment), като Директор Recruitment & Sourcing за България.
Разкажи ни малко повече за TELUS.
TELUS International Europe e водещ европейски доставчик на многоезични BPO и ITO услуги, обслужващ клиенти на над 30 езика. Към момента в България сме 1400 и продължаваме да растем. И не, ние не сме поредният кол център, ако това си мислиш сега. Имаме над 50 клиенти, част от които са включени в световната класация на фирмите с най-големи приходи Fortune Global 500. Относно индустрии мога да кажа, че най-развиващата се към момента е геймс индустрията. Там нашите колеги играят игри и подпомагат други играчи. Или накратко – ако ти си играч и искаш да разбереш какво ще стане в десето ниво например, пишеш ни един чат и ние ти отговаряме. Това правим на над петнайсет езика, така че може да се каже, че обслужваме почти цял свят. Като част от голямото семейство на TELUS International имаме офиси в България, Румъния, Салвадор, Гватемала, Филипините, Великобритания, Америка и Канада.
Кажи ни защо TELUS е привлекателна за младите хора?
В компании като нашата най-привлекателното за младите хора е, че могат сами да градят кариерата си и това зависи изцяло от тях. Чрез нашата Learning and Development програма, която има за цел да развие лидерството в нашата компания посредством трейнинг модули, всеки има възможността да усъвършенства уменията си и така да гради кариерата си. Всеки има възможността да участва в обявени конкурси за свободни позиции в компанията. Защото днес може да имаме 50 клиенти, но в края на годината те ще се увеличат и всеки един нов клиент дава възможност на хора, които са вече в компанията, да поемат нови длъжности и отговорности.
Това звучи супер, а ако и ние искаме да се пробваме? Какво търсите в един кандидат?
Искаме младите хора да са динамични, активни, креативни, да са отговорни. Аз винаги казвам, че аутсорсингът дава чудесни възможности за развитие. Ако погледнете организационната ни структура, ще видите, че над 80% от хората, които в момента заемат мениджърски позиции, са стартирали като агенти при нас и са се развили като лидери, които вече управляват проекти и екипи от над 20–30 души.
Ако си отговорен и владееш езици – гарантирано растеш.
Ние търсим хора, които вярват, че грижата за клиента отличава по-добрите компании. Да се грижиш за клиентите е нещо страхотно и много важно за нас – да накараш клиента да се почувства специален и удовлетворен от вниманието, дори да не успееш да му помогнеш изцяло.
Издай и почерка на TELUS, не само в грижата към клиента, но и към служителя, защото знаем, че тук политиката ви е доста специална.
Имах един агент, който казваше: „Откакто започнах при вас, все едно с единия крак съм в страната си, а с другия съм навсякъде по света.“ Защото тук комуникираш с хора от цял свят, като по този начин отваряш кръгозора си, който ти дава много емоции и те обогатява. Това може би е специалното. Ние вярваме също, че за да се развиваш, трябва да имаш подходяща среда. Ако всичко е сиво, скучно и офисно – няма креативност, няма динамика. Затова инвестираме в създаването на приятни, забавни и функционални пространства. Хората са най-важният ни актив и всички ние тук имаме едно изключително приятелско отношение и дух. Имаме масажи в офиса всеки петък, тематични релакс стаи, плейстейшъни, фитнес на територията на офиса, библиотека, както и много гъвкаво работно време – това е, за да се чувстват всички възможно най-добре.
Това, което може би най-много ни отличава от другите компании, е значението, което отдаваме на благотворителните инициативи, защото вярваме, че нашите служители – и не само – имат потребност от това да участват в доброволчески инициативи и да помагат на общностите, в които живеят и работят, имайки предвид трудните времена, в които живеем. С ежегодните ни Дни на подкрепа се опитваме да покажем на обществото, че енергията, която влагаме в преследването на мечтите ни за по-добър свят, не е въпрос само на финансови средства, а е въпрос и на гражданско и корпоративно отговорно поведение.
Каква е рецептата, за да сме винаги с вдигната глава и да ни се случват нещата?
Ние проповядваме една „грижовна култура“, култура с грижа към клиента, към служителя и към обществото. Искаме всички да са щастливи. Аз вярвам в позитивизма и винаги давам пример с това, че когато строиш нещо, не трябва да виждаш всяка тухла и усилията за поставянето й, а трябва да виждаш готовата стена – резултата, мечтата. Трябва да виждаш целта си като реална и да се стремиш към нея. Трябва да вярваш в успеха и тогава той неминуемо идва при теб!