#Foodie трендът
Преди няколко години най-известното хоби в света беше фотографията. В момента май положението доста се е променило. Може не всички да имат ресурса да си купят скъпа камера и да щракат, но всички имаме смартфони и на всички ни се налага да ядем. И снимаме, разбира се, с добавен хаштаг.
Първо снимам, после ям.
Не всички знаят какво е да си #foodie, но като че ли всички го правят. Ще снимам и аз, да не остана по-назад. Манията се заражда през 80-те години на ХХ век, но в началото на новото хилядолетие наистина набира скорост. #foodie ентусиастите не спират само с опитването на нови и странни чинии. В програмата им влиза дегустация на вина и всякакви алкохолни напитки, кулинарен туризъм, готварски класове, избор на ресторант и всякакви други хранителни прищевки. Както често пъти се случва – идеята е прекрасна, изпълнението в глобален мащаб – не чак толкова.
Някои го определят по-скоро като хоби, а други нямат никаква идея какво точно правят, но знаят, че е свързано с ядене, а кой не обича храна и малко снимки?
Истинските #foodie-та са малко, а подражателите – много.
Да си част от хранителната революция не е никак лесно. Изисква се солидно количество финанси, за да можеш да обядваш в Ню Йорк и да вечеряш в Токио, да обикаляш изтънчени ресторанти на последните етажи на най-скъпите сгради в света и да ядеш гурме трюфели през няколко часа. От малките порцийки на подобни места трудно се наяждаш, но за мнозина храната отдавна не е просто веществото, което пълни търбуха. Тя е изкуство и като всяко друго изкуство се предполага, че всеки може да му се наслади. Палитрата от вкусове е различна за всеки от нас, палитрата от заведения, които можем да си позволим – също, а с това и чиниите по снимките ни започват драстично да се различават.
Стигаме дотам, че снимаме всичко, което консумираме, без да се замислим защо искаме да го покажем на света, какво точно имаме в чинията и с какво нашето кафе е по-различно от това на хилядите хора, които точно в същата минута отпиват тяхната глътка от любимата събуждаща напитка. Все пак знаем, че храната събира сърчица и лайкове, защото сме го виждали неведнъж.
Достатъчно добра причина да споделим и ние пакетираната бисквитка, която сервитьорката незабележимо е плъзнала в чинийката на капучиното.
Истинските #foodie-та не летят до Тайланд, за да покажат снимките си от там. Те искат да опитат от кулинарната традиция на страната, на региона и дори на селището, в което са. Те проучват ресторанти и заведения не защото искат да са популярни, а защото търсят нещо уникално, което могат да опитат само там. На преден план излиза опитът от преживяването, а снимките са просто приятен бонус спомен. По този начин се изваждат наяве скрити съкровища от цял свят, което подпомага не само ресторантите, но, оказва се, и икономиките на цели държави. Трендът изглежда полезен за всички
Дали инжектираме адреналин в телата си при пробването на нови ясния или не, всички трябва да ядем. Дори да не разбираме какво точно е да бъдеш стопроцентово #foodie, все пак започваме да отделяме дължимото внимание и да се замисляме какво слагаме в чиниите си, а с това и как захранваме телата си. Дали ще изберем да сме вегани, паста маниаци, пристрастени към суши, или просто няма да ядем толкова пържено, повлияни от блогъри и масовия тренд,
резултатът е определено положителен – по-здравословен начин на живот.
Собствениците на ресторанти също отбелязват, че следейки по-изявените последователи на движението, могат да подберат по-правилно какво да сложат в менютата си, а с това и какво ще се хареса повече на техните клиенти. Да не говорим за безплатната препоръка, която могат да получат, ако са си свършили добре работата.
Платените реклами в блогове за храна също не са изключение, но все пак се надяваме да остане нотката честност в отразяването на красивите ястия. Едно е да се информираш от билборд колко прекрасен нов ресторант са открили, съвсем друго е да го прочетеш в някой блог, който вече е доказал на последователите си искреното отношение и, разбира се, #foodie качествата си. Може би всички имаме поне по един приятел, който е вманиачен на темата храна. И винаги слушаме съветите му.
След #Foodie, идва ред на Foodporn…