Бандата зад бранда: Николай Геранлиев от Goloka Wear

Запознаваме те с движещата сила зад бранда, а ти ела на Night Market IV

0 коментара Сподели:

Те са градски, култови и софийски. Виждаме ги по „Шишман“, разхождат се по „Графа“ и пресичат на кръстовището на „Раковски“, за да се спрат за малко пред НАТФИЗ. Протягат ръкав и взeмат кафе за изпът в метално канче, крачат до най-уютните ресторанти, внимават да не се изцапат с най-жестоките хоуммейд бургери и изглеждат зашеметяващо, докато в близост се бъркат коктейли. Те са дрехите, бижутата и аксесоарите, които се движат, носени през живота от яките хора на София, България и седемте континента. Техните създатели са местните, които искаш за приятели. 

Night Market, vol. IV е първото онлайн издание на събитието, което събира на едно място всички местни дизайнери, крафтъри и автори, които искаш да познаваш. Всички. В специално изградения сайт на събитието и благодарение на платформата Pop Up от Еконт ще представим есенцията на стрийт и крафт културата в България – най-добрите сред българските независими дизайнери и автори.

Днес те срещаме с движещата сила в основата на Goloka Wear –

един от брандовете, който ще можеш да разгледаш и пазаруваш по време на Night Market IV. Как се създава марката, какво стои зад наименованието и кои са хората, отговорни за магията отвъд крайния продукт, говорим с Николай Геранлиев – Герата.

Да започнем отначало. Как се роди Goloka?

Идеята за GOLOKA WEAR се роди в един разговор между мен и графити артиста NASIMO, докато се разхождахме пред НДК в края на 2013 година. От дума на дума стана ясно, че и двамата мечтаем да създадем един по-различен и уникален български бранд за улична мода. Имахме много сходства в идеите и визиите си и така само след няколко месеца вече бяхме изградили по-завършена концепция, избрахме си име и лого на бранда.

За кого е създаден брандът? Представяте ли си хората, които ще носят дрехите, когато ги създавате?

Идеята зад GOLOKA е да вярваме силно в мечтите си и да се борим за тяхното сбъдване. Пътят към сбъдването на мечтата е това, което ни държи живи. Искаме GOLOKA да е това, което ти помага да се чувстваш по-добре, да се чувстваш свободен, преследвайки най-силното си желание. Стайлингът е отражение на личността – ако смело се впускаш в приключение и предпочиташ действията пред думите, то позволи ни да ти помогнем и да изглеждаш добре. Нашите дрехи и аксесоари са за всеки, койтодейства и не се оставя на течението. Всеки, който преследва мечтите си и успява да се развие в своята сфера. Всеки, който не обича да чака, а използва всяка минута за собственото си усъвършенстване. Докато създаваме нашите продукти, си представяме както хората, които носят GOLOKA, така и по-добри времена и вярваме, че можем да направим света по-красив, заЕДНО. Това, което ни прави различни, са точно действията, които предприемаме по пътя към мечтата си.

Нашата мечта. Твоята мечта…

Ще ни представиш ли хората зад Goloka и кой с какво се занимава накратко?

Трудно ще ми е да бъда кратък тук, защото за това, което е GOLOKA в момента, има много отговорни. През годините сме работили и работим с много различни и талантливи хора, които са ни помагали да развиваме бранда, и мога специално да благодаря на всеки един от тях за вложеното време, старание и труд. Искам да благодаря специално първо на NASIMO, който създаде облика и даде първоначалния заряд, от който имахме нужда, и така заедно поставихме началото на бранда, на Ива Янкуловa, която ни помогна с фотографския и дизайнерския си нюх да стартираме първата колекция със стилна фотосесия и визия, на Петър Геров (създател на INVERT Clothing & Stray Dogs), който и до ден днешен ни напътства и ни помага с подбора на материали, разработването на кройките и дизайните на нашите колекции, на Владимир Груев (фотограф, танцьор и артист), който направи брутални фотосесии и представи чрез снимки нашия бранд на световно ниво, на Гален Желязков, който ни помогна с дизайните си за няколко уникални колекции, на Георги Жуковски и Добромир Дечев, които редовно са ни помагали, помагат и поддържат сайтовете ни, на sac.photos & feser_photos за техните свежи фотосесии, на огнената Nikita Kowaleff (дизайн и криейтив), на Деян Минчев (MD BEDDAH) с неговите прозорливи идеи за развитие на бранда,

на Иван Шопов (COOH), един мултиталантлив творец от световна класа, с когото направихме една много силна колекция,

на Милен Балбузанов (артист и калиграф) създател на най-голямата платформа за калиграфия в света – CALLIGRAPHY MASTERS, на когото дължим огромни благодарности за подкрепата, която ни оказва на много различни нива, на Искрен Кръстев и Мирослав Демирев (създател на BAZA), които ни помагат за организацията на GOLOKA FEST и всички останали събития. Списъкът е дълъг и продължава, но тук е моментът да благодаря специално и на всички наши фенове, които са и причината да продължаваме напред въпреки всичко!

Има ли тенденции, които следвате, или брандът излиза извън тези ограничения?

Естествено е да се влияем до някаква степен от тенденциите и средата, която ни заобикаля и която постоянно се променя, това е неизбежно. Въпреки всичко обаче се опитваме да запазим същността си и намираме начини да показваме своята уникалност. Обичаме да експериментираме и да се колаборираме с различни артисти, действа ни обогатяващо.

Дрехите ви са вдъхновени от хип хоп и стрийт културата, но същевременно в дизайните виждаме символи, мандали и послания за един по-осъзнат живот, а името на марката идва от санскрит. Къде на улицата можем да срещнем проявления на „любовта, красотата и щастието“?

Бих казал, че хип хопът и стрийт културата са по-скоро сфери, в които да покажем определена част от себе си, да се изразим. Според мен няма конкретно място за проява на общочовешките търсения на любовта, красотата и щастието, проявленията можем да видим във всеки и всичко, навсякъде и по всяко време, стига да искаме.

Светът е място за нашето израстване като личности. Нужно е само да сме готови и осъзнати за тези неща, да отворим очи, да се огледаме, да общуваме и споделяме. Провокирани сме да се изразяваме и актуализираме, показвайки най-доброто от себе си, дали ще приемем предизвикателството, е друга тема. Има нещо много повече от рутинните ежедневни дейности. Например да се стремим да живеем и да се храним пълноценно, да се радваме на всеки миг, да мечтаем, да сбъднем мечтите си, да опознаем себе си, да победим страховете си, да помогнем на някого, да се влюбим и т.н.

Реферирам към превода на Goloka от санскрит – как измислихте наименованието? Спомняш ли си кой го предложи, имаше ли други варианти преди това?

Измислянето на името определено беше интересен процес. Спомням си, че NASIMO даде доста предложения, но когато чух GOLOKA, някак си се получи онзи ефект, в който си казваш „Това е!“, а когато разбрах и пълното значение на думата, бях сигурен, че това е перфектното име за нас. Всички в тази надпревара, наречена „живот“, търсим именно любовта, красотата и щастието, а GOLOKA единственото място според санскритските писания, където тези неща са в изобилни неизчерпаеми количества. Това звучеше като сбъдната мечта, крайната дестинация на успеха.

Какво е за теб Goloka?

В началото беше бранд за дрехи с мотивираща и дълбока идеология, както и работа, с която да си изкарваме прехраната.

След време стартирахме и GOLOKA FEST, един от най-големите хип хоп фестивали, събиращ на едно място почти цялата хип хоп сцена в България, с всичките ѝ елементи. В този момент нещата за мен започнаха да ескалират, защото можех да видя директно всички тези хубави хора с еднакви интереси на едно място. Успях да видя резултатите от работата и енергията, които целият екип влагаше през годините. Сега, след различните изпитания, преживявания и хора, които срещах по пътя си, спокойно мога да кажа, че за мен GOLOKA е начин на живот, начин за общуване и изразяване.

Как си представяш бъдещето на бранда?

За нас бъдещето е сега, а ние имаме прекрасни приятели и фенове. Вярваме, че с времето те ще стават все повече. Смятам да продължим да поддържаме уникалната линия на лимитирани серии от готини дрехи за готини хора, да сме здрави, да се забавляваме заедно на едни от най-яките събития като GOLOKA FEST и да се радваме на живота.

На Night Market ще можем да разгледаме и пазаруваме продукти на различни бг стрийт, ърбън и/или хендмейд брандове. Кои са твоите любими марки, създадени тук?

За наше огромно щастие в България има огромен брой талантливи хора, както и много различни и интересни брандове. Подкрепям всяка една от тези упорити и мотивирани личности и колективи, защото знам колко е трудно да се бориш и да постигнеш резултати в битката с конкуренцията, която ни залива. Уважение за всички, но без да се обиждат, за мен GOLOKA e номер 1.

Бъдете будни и активни. Мечтайте смело. Следвайте пътя си.

Go for it! 

Ето какво да очакваш от събитието

Какво става в града?! Последвай Instagram профила ни и разбери пръв.

Абонирай се за YouTube канала ни и виж града отблизо и далеч.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *