Джинсите от мама, маратонките от татко
Te са обемни, безформени, с грозни характерни черти и сякаш са се телепортирали от миналото
Маратонките са тук откакто се помним, но в последно време те се превърнаха от спортен аксесоар в супер тренди находка, с която можем да комбинираме почти всичко и почти навсякъде, дори и това навсякъде да не е конректно спортната зала.
Абсолютно честно е според нас, че най-накрая тази обувка получи заслужено внимание в модата. Официално това се случи някъде през 2014 година, когато Adidas пуснаха култовия чифт Stan Smith на пазара, а той се превърна в
истински лайтмотив в облеклата на фешънисти, блогъри, дизайнери и дори на чувствителните и много елегантни французи.
След тази инвазия обаче сякаш стрелката започна да отброява назад във времето, връщайки един след друг чифтове, които даже бяхме изтрили от паметта си.
Kanye West показа своя Yeezy Runner, вдъхновен от Adidas EQT от 1998 година. Adidas наскоро пусна отново Raf Simons Ozweego 2, докато Reebok InstaPump Fury стана символ на изминалата година. Разбира се, тенденцията на old school моделите стигна и до по-масовите марки и всички – от Balenciaga, Lanvin и Givenchy до Nike, New Balance и Diadora – превъртяха лентата в обратна посока.
Маратонките, за които говорим, виждаме комбинирани с рокли, джинси, минита, но ако трябва да сме обективни,
те са обувки с буквално грозни характерни черти, обемни и безформени, които обаче са пичовете на своите марки.
Те са тези, които правят краката да изглеждат добре, удобни са и напомнят за собствените ни бащи, които някога носеха подобни заедно с джинси поне два размера по-големи от нужното.
В заключение можем да кажем, че харесваме т.нар. Dad Shoes просто защото не се взимат толкова насериозно и някак разчупват стереотипите, в които и да искаме, и да не искаме, живеем. И понеже знаем, че е трудно да си го представиш, ето малко кадри за вдъхновение…
Кой е безцветният талисман на фешънистите, четем тук.