Гери-Никол \“Готина и Луда\“, дисекция от Рут Колева
Обективната истина
* Гери-Никол реализира нова песен и ни остави безмълвни на фона на задните си части. Мнението ни по повод парчето решихме да запазим за себе си, затова помолихме Рут Колева да ни замести в даването на обективна истина за този музикален проект.
Когато говорим за българска поп-R&B музика, то неминуемо името на Гери Никол изпъква ярко на така или иначе бедния български музикален небосклон. Младата певица направи заявка, че иска да бъде „Българската Ники Минаж“ още с появата си преди няколко години и упорито продължава да гони този сходен скандален имидж. Вече пълнолетна и с цели 3 сингъла зад гърба си (за цели 3 години), Гери, която гордо се самообяви за „Кралицата“ (не знам точно на какво), представи и 4-тото видео към своя песен.
Пускам „Готина и луда“ :
Песента е онези лесно запомнящи се и
крайно натрапчиви парчета, които на третото слушане вече са пробили дупка в паметта ти и се опитват да се установят там за следващите няколко седмици, недай си боже – месеци.
Песента е с крайно нетипична структура, в момента, в който Гери запява „Аз съм много готина и луда. Да, да това не е заблуда. Неее“, ти си казваш: „Я! Припев. ОК“. Около 50-ата секунда обаче започва някакъв тотално различен втори куплет, в който текстът няма никаква адекватна смислова връзка с посланието на песента, което, както разбрахме, е, че Гери е „Готина и луда“. В този куплет се говори за „Секс он дъ бийч – коктейла на нощта“. А Гери вече на моменти ми звучи повече като Галена, отколкото като Ники Минаж. Ама то вече знаеш ли кое е поп и кое е чалга?
Докато сме отнесени в красивите кадри на този поне 100-бонов клип, който Сашо Моллов е снимал в Турция, се случва нещо неочаквано.
„Яката дупара. Се-га ша ва запаля“. ОК, и това не е толкова шокиращо, все пак аз бях на 17, когато излезе Soulja Boy със „Superman that hoe”, а дори по-добре– бях на 10, когато Шамара издаде „Искам да е*а всички фенки“.
С морал не могат да ме уплашат. А и не се притеснявам за „децата“, е го е – Шамара кара тир в Чикаго.
Това, което ме притеснява в тая „дупара“, са 2 неща – първото е, че структурата на тая песен е абсолютно нелогична. Който я е „мислил“, не се е справил много добре.
На 01:30 Гери вече туърква на някви мега скали в Кушадъсъ или Гранд Каньона, не съм сигурна, ама ги гледам тия скали и си представям някаква безкрайност и феерия, но и twerk-ът става явно.
01:52 „Кой ше я бара“, тук в моя музикален ум би трябвало да се намира това, което ние наричаме bridge, но не съм особено сигурна. Тая песен е извън всякакви музикални правила. И то не в добрия смисъл. Също така не разбирам въпроса „Кой ше я бара“. Очевидно няма да съм аз, но не се разбира и лирическият герой, към когото Гери се обръща, кой е?
02:00 Нов куплет, в картинката се появява пума. Май не е CGI. Тук кадърът на Гери е на някаква тухлена стена, абсолютно излишно според мен. Осветлението е зле също така. (Сори, Саше.)
02:22 Нов бридж. Темпото пада – романтика. Нищо не разбирам към този момент. Тя вече флиртува с някой, кой е този и откъде се взе? Танцуват заедно.
Добре, че това беше кратко.
Връщаме се към дупарата. Някакъв купон се случва,
пак нищо не се разбира от него. Бум! „Ще бъда много готина и луда“. На фона на 15 балона на каньона, йеее, браво! Кадър!
03:31 вече едва издържам. Има някакъв софт порн елемент. Пак сме на „дупарата“, която, абе не съм мъж, ама не бих я нарекла „яка“. Сори, ходила съм в Португалия.
Песента свършва с някакво странно 30-секундно аутро, в което Гери крещи „Барай“, което много ми напомня на една песен на едни три моми, които издадоха едно безумно парче „Барай го“, преди няколко години. (Да, има такава тъпотия – вижте я в Гугъл.)
Като цяло песента е крайно недомислена, добре продуцирана, но посредствено изпята. Няма никаква адекватна градация и е далеч от представата ми за „международно хитово звучене“. Опитът на Гери да заимства маниерниченето на западни изпълнители не се получава достатъчно добре. За съжаление подобни опити всъщност доближават звука по-скоро към поп-фолк елемента, отколкото към чистото R&B, което всъщност не знам дали не е целта.
Клипът е събирателно на това, което бих нарекла „манджа с грозде“. Много излишни кадри, сцени, никакъв сюжет, пренебрегване на наистина добрите кадри с цел повече „картинки“, което е груба, груба грешка. За справка – вижте на какво прилича хотел „Маринела“.
Разностранната стилистика на кадри и локации ме навяват на мисълта, че всичко това е снимано и направено, за да изглежда „скъпо“, а не „стилно“.
Също така не разбирам цялата имиджова линия на Гери Никол. „I’m the queen”, „Момиче като мен“, „Готина и луда“. Другия път ще се радвам да чуя песен, в която светът не се върти около нея самата. Или пък не. Тя си знае. Като цяло скучна, прекалено скъпа, музикално неадекватна продукция, с повече претенции, от колкото качество.
Overall 2** от 10
Чуй какво слушаме през декември.