5 филма за силата на женския дух, които всеки трябва да изгледа

Дамите, които оставиха дълбока следа

0 коментара Сподели:

Направили сме селекция на 5 биографични филма, които и всеки мъж би могъл да има удоволствието да изгледа. Жените, бидейки по-крехката част от човешката раса, бидейки подценявани, дискриминирани, лишавани от права десетилетия наред, всъщност в повечето случаи крият много по-голяма сила на духа от някои мъже. И историята го доказва.

Много от тях са известни, публични личности, които са вдъхновили поколения след себе си. Избрахме за теб няколко филма, които имат способността да те изкарат от голямата черна дупка и да ти открият нови граници на изключителността на всяка човешка съдба, както и на огромната сила, неподвластна на обстоятелствата, която всеки един от нас притежава.

COCO BEFORE CHANEL

 

Одри Тоту е крайно очарователна в ролята си на легендарната Шанел. Този филм е биографичен, но и крайно интересен, защото не представя добре познатите на всички факти за живота на Мадмоазел, а ни показва живота й, преди да стане известна. Коко започва да прави шапки за обкръжението на богат мъж, чиято любовница става, преди да стане известна. Във време, в което всички жени са накичени с пера,бижута и цветове, тя реже негови костюми,

облича се с бели ризи и изчистени панталони и не слага корсет, което е неприемливо за тези времена,

и понася подигравки с вдигната глава, разбира се. Напуска замъка и въпросния мъж, за да се премести в Париж и да отвори собствено ателие. Коко започва да твори все по-усилено и това, което прави със своите творения, е революция – допреди нея черното се смята като цвят само за траур и когато Шанел прави колекция само с черни рокли – успява да пожъне невиждан успех. Във време, в което жените са носели корсети, подплънки, тежки платове… Коко дава свободата на жените чрез дрехите и късата коса – жените спират да бъдат само аксесоар до мъжете и започват да шофират коли, да пушат и пият на обществени места, да се забавляват и да се обличат както искат – все неща, които са били недопустими преди това. Май й дължим много, а? Историята може съвсем спокойно да бъде разделена на преди нея и след нея. Защото това, което имаме днес в гардеробите си, е благодарение на нейната смелост и осъзнаване, че съдбата й е била предопределена да промени света завинаги.

MY WEEK WITH MERYLIN

Този филм-трибют е съвсем малък отрязък от живота на Мерилин Монро, но е показател за противоречивата й личност. Една от иконичните личности на всички времена е поканена да се снима във филма The Prince and The Showgirl, когато едно „момче за всичко“, бунтар от благородна фамилия, изживява най-вълнуващата седмица през живота си, когато започва да се сближава с нея.

Мерилин – въздушна, искрена до вдетиняване, но същевременно много секси и дръзка и леко глуповата, объркала хиляди мъжки мозъци по онова време,

започва да търси само неговата компания. Макар и за такъв малък отрязък от време, какъвто този филм пресъздава, образът на Мерилин е застъпен в неговата цялост и дълбочина. Той показва много от истерията по Мерилин от онова време, постоянното нападение от папараци, безкрайните й капризи, нестабилната психика, нейната неувереност в собствения талант. Бидейки неимоверно магнетична, сянката на дълбоката й депресия проличава под бляскавата усмивка. Постоянно замаяна от хапчета, плюс наивността й стават пагубни за сърцето на младото момче. Филмът е биографичен и ни доближава до един образ, който сред най-популярните за всички времена. Филмът не ни спестява житейските поучения – цената на славата се плаща в повечето пъти солено. И че невинаги е супер бляскаво занимание да си известен. А Мерилин иска да бъде обичана „като едно обикновено момиче“, което никога няма да бъде. Или може би да, в неговия най-секси вариант.

Иконична личност, трагична, на моменти леко комична, от нея всяка дама би могла да научи колко могъща може да бъде женствеността върху мъжете.

FRIDA

Фрида Кало е образ, който върлува и в съвремието ни или ако трябва да се задвижим по Валтер Бенямин и „Художественото произведение в епохата на неговата техническа възпроизводимост“, днес Фрида е по стените в заведенията, върху чаши, тениски, кецове, подложки – навсякъде и днес, тя не умира. Фрида Кало е мексиканска художничка.

Комунист, непокорен дух, бисексуална, неконвенционална в изкуството си.

Като малка Фрида преживява тежка катастрофа, от която последствията остават завинаги. Жени се за Диего Ривера, с когото имат шумен, бурен, зрелищен семеен живот, изпълнен със скандали и изневери. Фрида често спи и с жени, с които е спал и съпругът й. След смъртта й има спекулации дали тя е била естествена или е било самоубийство чрез предозиране с лекарства. Така и не се прави аутопсия.

Тази жена е впечатляваща в много аспекти. Макар и понасяйки всички неволи, с които я сблъсква животът й доста драматично, като един истински човек на изкуството, въпреки физическите недъзи и безкрайни изневери на съпруга й тя остава в историята на изкуството като една от малкото толкова популярни жени художници. Нейна картина има в Лувъра, първата жена мексиканска, чийто лик е на пощенска марка в САЩ, а в Мексико ликът й е върху една от монетите.

LA VIE EN ROSE

Едит Пиаф – един от символите на Франция, жена с крехко тяло и титаничен глас. Животът й, въпреки много изследвания върху него, остава отчасти неясен, но това, което се знае, е, че не е бил лек. Този биографичен филм разказва за нея от тежкото детство чак до самия ужасяващ и самотен край на тази легенда. Луи Льопле е „откривателят“ на таланта на Пиаф. Той я вижда как пее на улицата и й предлага да започне да пее в неговото заведение, което се посещава и от по-горните социални класи. Той й дава основата на сценичното поведение, артистичния псевдоним и черната рокля, която става нейна запазена марка. Следват дълги години на много слава и много любовници. Едит Пиаф става тежко зависима от наркотиците и алкохола. Тя умира на 47 години от рак на черния дроб, до последно е свърхкапризна, своенравна, силна, пее дори когато трябва да бъде спешно хоспитализирана. Последните й думи са

Плащаш си за всяко проклето нещо, което си направил в този живот.

Трагичен живот на най-великата певица на Франция. Световна слава, много алкохол, хиляди пъти удряне на дъното, лични трагедии, но винаги с изправена глава пред своята публика.

ЕЛИЗАБЕТ THE GOLDEN AGE

Кейт Бланшет е великолепна в ролята на Елизабет I, а филмът печели „Оскар“ за най-добър костюмен дизайн. В края на XV в. Испания е най-могъщата европейска империя и нейният крал Фелипе II вижда заплаха в Англия и иска да свали Елизабет от трона. А тя съвсем случайно се влюбва в пират, който впоследствие започва афера с най-доверената й придворна дама. В тежко за Англия време една жена със синя кръв е изправена пред война и пред реална заплаха за живота й. И в този същи момент тя бива предадена и й се случва нещо, което се случва на милиони жени по света – мъжът, в когото е влюбена, спи с най-добрата й приятелка. Първоначално тя побеснява от предателството. След като печели войната срещу Испания върху бял кон и с доспехи, с цялото благородство на света накрая кралица Елизабет I прощава и на двамата. Има какво да научим от първата Елизабет на Англия. Колкото и да те е предал и разочаровал един мъж, колкото и да е разбито сърцето ти – винаги можеш да спечелиш войната и да запазиш трона си.

Преочети за жените, които крепяха света на раменете си, докато си нанасяха червено червило.

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *